Життєве кредо: Вічним законом хай буде: вчити і вчитися усього через приклади, настанови та практичне застосування.
Я. А. Коменський
Світлана Іванівна Дудченко, класовод Гаврилівської загальноосвітньої школи І - III ступенів, постійно приділяє увагу формуванню моральних якостей і стійкого інтересу дітей.
Щоденний пошук ефективних форм, засобів, методів ведення уроку переконали, що виробити стійкий інтерес до пізнання, прагнення учнів до самостійного збагачення знаннями без емоційного фактора неможливо. Тому уроки вона будує так, щоб учні легко й охоче, на високому науковому рівні засвоювали програмовий матеріал. Класовод враховує зміст і методику програмового матеріалу, рівень знань учнів, індивідуальні особливості кожного.
Світлана Іванівна зважає на те, як ставиться учень до самого себе у навчальній праці: як він оцінює свою роботу на уроці, які емоції супроводять його діяльність. Це дає змогу знайти правильні шляхи індивідуального підходу до кожного вихованця, дібрати відповідні методи заохочення й стимулювання.
Учитель поєднує уроки мови й читання в чітку систему, яка сприяє формуванню світогляду, активізує пізнавальну діяльність, значно поповнює лексичний запас молодших школярів. Органічна єдність уроків читання і мови також сприяє вдосконаленню навичок усного мовлення учнів.
Щоб не перетомлювати дітей і підтримувати їхню увагу протягом усього часу, на кожному уроці вчителька застосовує різноманітні види роботи. Великого значення надає зворотному зв'язку, який заощаджує час. Захоплює учнів, спонукає їх мислити, розвиває самостійність, волю, а також привчає до дисципліни. Навіть неуважні школярі стають активними. Такий вид роботи дає змогу урізноманітнювати урок, глибше виявляти знання учнів і залучать до роботи всіх дітей.
Працює над вирішенням проблеми: Поетапне створення системи педагогічного моніторингу